måndag 13 april 2009

Helgen

Har gått fruktansvärt fort, men vi har hunnit med en heldel. Som jag skrev tidigare så har jag fyllt 40 så vi har haft främmande tre dagar på raken, supertrevligt! Och vilka presenter!!!!! Jag/vi har fått presentkort på nisses, Ikea och Dollarstore och sedan har jag fått en heldel pengar. Ska ut på Nisses när det öppnas och titta vad det finns för relaxgrupp och utemöbler. Dom har väl inte fått ut så mycket ÄN, men ska bara titta... Tusen tack till ALLA!!!

Vi har hunnit med att vara ute på gården oxå. Vi har klippt ner lite runt huset, klippt buskar och träd... krattat runt gården... idag får det bli en liten vilodag med allt.
Påsklov så jag väntar in syrrans två minsta, Erika och Julia som ska sova här i natt. Robin har åkt till Riga och kommer hem på Torsdag, har lovat honom att vi ska grilla till nästa helg om det är fint väder. Ser ut som han trivs här med hela övervåningen för sig själv.
I helgen har han haft sina kusiner, Adam och Lucas här på LAN.

Risto klipper äppelträden.
Vi har bestämt oss för att täppa igen den djupa dammen upp till. Fiskarna var tyvärr döda (klara inte att övervintra i dammen) och den är full i paddor (grodor). Slippa tänka på kenzo hela tiden, räcker med att vi har den andra dammen, bäcken och poolen. Rena rama vattenlandet.
Här har vi suttit när vi har tagit en paus och druckit kaffe.Härlig syn på baksidan, två som njuter av solenSå här ser större delen ut på baksidan (slänten) så det blir att gräva upp allt så man får dit lite mer jord och blommor.Risto hämta hem sin älskling för att "greja" lite. Bilen var hemma och ute över natten. Jag har tyckt jag har hört ljud hela natten så jag har inte kunnat sova för jag har inbillat mig att någon har varit på bilen.. så jag har "vaktat" den *L*, men idag är jag helt slut.
Syns väldigt dåligt, men klicka på bilden så ser ni den i större format. Men ovanför dörren har Risto satt upp Carpe Diem. Syns inte så väl nu men blir perfekt sen när det är ommålat till hösten ;-)Kenzo´s blogg är uppdaterad!!!

Det har varit en heldel smörgåstårta i helgen så nu ska jag gå och göra i ordning lite jansson till oss.

1 kommentar:

Julan sa...

Vad roligt det är allt som händer runt er!!
Hoppas ni har haft en fantastisk påskhelg, det har vi med MASSOR av sol:)
Kram