torsdag 16 april 2009

Dammen

Vi har beslutat att täcka igen dammen här nu till våren redan.
Just nu är den full i...
Hahaha nädå den är full i grodor..... Hittills har vi räknat till 16 (säkert fler) och så fort vi kommer ut och ska ta dom så försvinner dom ner under vattnet, grrrrrrrr. Har inget större intresse av dammar och den ska enligt grannarna vara djup så vi täcker för den eftersom kenzo kommer att gå lös på gården. Tänk om han druttar i.... cirka 70 kilo. Nu på morgonen när jag satt och drack morgonkaffet så hade jag en mycket trevligare syn från köksfönstret. Dom har tur dom fåglarna, redan andra dagen när vi bodde här så åkte Risto iväg för att köpa fågelfrön...... Hade tänkt grilla ikväll så vi åkte runt för att köpa en grill, men det finns ingen vanlig grill utan dom vi har sett på OK och Nisses kostar kring 700 ~1000. Jag VET att det finns vanliga grillar för 200 ~400. Men såg på internet att Jysk har grillar så vi hoppas att dom har börjat sälja dom då för vi ska dit imorgon Lördag. Ska åka till Coop Bygg och titta lite.
På eftermiddagen sen ska vi kolla upp lite mer noggrant var våra tomtpinnar är för att planera staket. Vi ska nog ev ha trästaket på framsidan och sedan ha nätstaket på baksidan (det är ändå ingen som ser det och det är en liten billigare lösning).

Igår var jag ut och kratta lite på gården och tänkte gräva på baksidan. Då insåg jag hur mycket det är att göra på gården.......
Och längst ner är det jue inte gräsmatta...... det är jue nästan bara lera och sanktmark. Funderar om vi ska ha den större dammen kvar......får vara iår så får vi se nästa år.

Inga kommentarer: