lördag 9 maj 2009

Dagen började med 1 timmes promenad på motions spåret klockan 7:30. Efter det lite frukost och sen begav jag mig ut på gården för att börja gräva. Risto åkte till ludvika för att besikta chevan...någon dag som klubben i ludvika har fixat (bokat) besiktningen med fika. Mysigt!

SÅ här hemskt såg det ut längst väggen på baksidan. Så jag tyckte det var bäst att röja lite.. vi ska ändå snart gräva ur, måla grunden och lägga på singel. Men jag tycker det ser så hemskt ut så jag ville rensa.
Så här såg plattorna ut på baksidan... Gräset har börjat ta över...
~
~
Och här har jag påbörjat rensningen. Och så här vart det och ser ut nu.. mycket trevligare.
Och plattorna är rensade från ogräs.

Imorgon har vi vilodag då vi ska till Västerås och hälsa på Lise och Per. Ska bli trevligt!!

Här kommer några bilder från gården.... högt gräs överallt. Men nästa helg ska täckmattan på i slänten och då försvinner förhoppningsvis all ogräs.........
~
~
~
~
Här ska jag sitta och bara njuta av sommaren.

Inga kommentarer: